Ontvangt de gemeente weleens klachten zoals geschetst in bovenstaande inleiding?
En wat doet de gemeente met deze klachten?
Hanteert de gemeente criteria waar de leefbaarheid van woningen in Helmond aan moet voldoen?
Zo ja, wat zijn deze criteria en hoe, wanneer en door wie worden deze getoetst?
Welke garanties en leningen, van de gemeente Helmond naar woningbouwverenigingen Volksbelang, Woonpartners, Compaen, WoCom en Woonbedrijf, lopen er op dit moment?
Welke eisen stelt de gemeente hieraan?
Hoe wordt dit geëvalueerd?
Hoe ziet de samenwerking tussen gemeente Helmond en de bovengenoemde woningbouw verenigingen eruit?
In hoeverre hebben we als gemeente gebreken van onderhoud ondervangen in onderlinge afspraken zoals prestatieafspraken?
In hoeverre wordt dit gecontroleerd?
Kunnen we als gemeente via het opstellen van de prestatieafspraken invloed uitoefenen?
Wat is de visie van het college hierop?
Is het college van mening dat er bepaalde zorgen zijn omtrent de leefbaarheid van sociale huurwoningen?
Hoe zou het college deze zorgen omschrijven?